Norsk Vegansamfunn

Jeg har utført flere designprosjekter for Norsk vegansamfunn de siste årene. Det største prosjektet var å lage en helt ny design-identitet, som inneholder logo, veganmerking i flere varianter og en design-manual.

Ny identitet

Målet med å lage en ny logo til Norsk vegansamfunn var å ha en logo, der man kan endre navnet på organisasjonen (siden det var uklart om det skulle endres etterhvert) og som man lett kan bruke i et veganmerke. 

Logoen består av masse mat veganere pleier å spise, og skal med så mange farger virke lekent og positivt. Dette symboliserer de mange mulighetene man har, og ikke begrensningene, som noen forbinder med veganisme. 

Alle elementene i logoen kan lett brukes for andre design-elementer, som for eksempel arrangement-bannere på Facebook. 

Veganmerkingen skal etterhvert brukes i samarbeid med dagligvare-produsenter for å merke veganske varer. Jeg har laget også en design-manual med mange varianter av merkingen, som produsentene kan bruke på sine produkter.

Infobrosjyre

Siden Norsk vegansamfunn har fått en ny identitet oppdaterte jeg også infobrosjyren, som blir lagt ut på Vegantreff, infostands eller noen veganvennlige butikker og samarbeidspartnere.

Facebook arrangement-banner

Jeg lagde arrangement-bannere for vegantreffene, som Norsk Vegansamfunn organiserer i forskjellige byer hver måned samt noen andre bannere i forbindelse med spesielle arrangementer. Alt står i samme stil som logoen/veganmerkingen.